کولیس ساعتی آسیمتو

 ابزار دقت کولیس ساعتی آسیمتو

کولیس ساعتی یا کولیس عقربه‌ای یکی از ابزارهای اندازه‌گیری دقیق است. ویژگی اصلی این ابزار، یعنی عقربه، باعث سهولت استفاده و خواندن مقادیر اندازه‌گیری شده است که این قابلیت، محبوبیت کولیس ساعتی آسیمتو را نسبت به کولیس ورنیه افزایش داده است. در این ابزار، از مکانیزم چرخ دنده و دنده شانه‌ای استفاده شده که تغییر اندازه دهانه کولیس را به عقربه منتقل می‌کند. مقدار مشخص شده بر روی عقربه با اندازه‌ای که روی خط‌کش اصلی مشاهده می‌شود، جمع شده و اندازه مورد نظر به دست می‌آید.

ابزارآلات دقت آکاد

روش اندازه‌گیری با کولیس عقربه‌ای با واحد متریک به این صورت است که ابتدا دهانه کولیس را به اندازه وسیله مورد نظر باز می‌کنیم. در قدم اول به مقدار نمایش داده شده روی خط‌کش اصلی نگاه کرده و مقدار آن را به خاطر می‌سپاریم. خط‌کش اصلی که روی دسته کولیس قرار دارد، مقدار را بر حسب میلی‌متر نشان می‌دهد.

ساعت اندیکاتور اینسایز

در قدم بعدی، مقدار نمایش داده شده بر روی عقربه را می‌خوانیم. در اغلب کولیس‌های ساعتی، هر خط نشان‌دهنده 0.02 میلی‌متر است. سپس دو عدد به دست آمده را با هم جمع می‌کنیم تا اندازه دقیق به دست آید. قیمت کولیس ساعتی آسیمتو را در فروشگاه اینترنتی مهد ابزار پیگیری کنید و از خرید خود اطمینان داشته باشید.

Comments

Popular posts from this blog

جعبه راپورتر آسیمتو

خرید بورگیج حفره دیجیتال اینسایز

قیمت صفحه صافی آکاد